Stomme bureaucratie

14 augustus 2019 0 Door Mireille

Voor 1 juli hoor ik de jaarafrekening 2018 voor servicekosten en nutsvoorzieningen te krijgen van mijn verhuurder. Zoals je begrijpt uit voorgaande zin is dat niet gebeurd. Daar heb ik een mail over gestuurd, daar heb ik geen reactie op gehad en daarom heb ik een zaak aangespannen bij de huurcommissie. Die zijn blijkbaar overweldigd, want tot op heden is mijn zaak nog niet in behandeling genomen en volgens de mevrouw aan de telefoon vandaag kan dat nog weken duren. Belachelijk, waarom is die commissie er dan?!

Ondertussen heb ik 3 of 4 weken geleden een brief gehad van de verhuurder dat ze medio september de afrekening klaar hopen te hebben, omdat ze gegevens missen. Wat ze dan missen is een raadsel en op mijn vraag daarover is ook al 3 weken niet gereageerd. Daar heb ik vandaag maar weer achteraan gemaild.

Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe er met mij wordt omgegaan. Je kunt toch gewoon fatsoenlijk reageren als bedrijf. Zij zitten fout, maar het interesseert ze helemaal niets. Niemand doet iets, want waarom zóu je… als niemand wat doet, dan kan je niets gebeuren. Ik word er nogal gefrustreerd van, omdat ik geld terug verwacht (mijn maandelijkse voorschot is nogal hoog) en ik dat geld goed kan gebruiken.

Ik kan helaas verder niets doen. En dat frustreert misschien nog wel het meest. Dat ik vast zit en anderen ‘macht’ over me hebben. Zooitje ongeregeld.