Eigenlijk keer 3, maar 2 rijmt.
Ze zouden om 8 uur komen, de isolatiemannen. Om half 8 ging mijn telefoon, terwijl ik half aangekleed was, ze stonden al voor mijn deur. Nou ja, aan de slag dan maar. Dat ging niet zoals ze wilden. Ze vonden die planken eruit maar niets, dan zou alles weer de lucht in vliegen qua stof, terwijl de planken er speciaal voor hen uit zijn gehaald. Ze hebben het eerst met de hand geprobeerd, maar dat wilde ook niet, dus zijn ze toch maar voorzichtig gaan spuiten. Grote auto en aanhangwagen voor, slang door het raam en gaan met die banaan.Uiteindelijk is het allemaal gelukt. Nu volgende week nog een keer de planken erin en dan is de isolatie klaar.
Terwijl de mannen bezig waren ging ik bezig met korting regelen bij de HEMA. Ik heb hun zorgverzekering afgesloten en heb daardoor recht op 10% korting. Maar het lukt maar niet dit te koppelen aan mijn kortingskaart. Dus gevraagd bij de servicebalie, doorgestuurd naar de telefonische helpdesk. Drie keer opnieuw gebeld, omdat het antwoord uiteindelijk geen soulaas bood. De laatste keer wel gelijk gekregen (wat al heel fijn is) en weer teruggestuurd naar de winkel. Daar konden ze weer niet helpen, maar namen ze het over. Ter compensatie kreeg ik zo’n klein vierkant briefje, waar veel mensen boodschappen op schrijven. Daar was met de hand opgeschreven dat ik recht heb op 10% korting. Fantastisch, bewaken met mijn leven dat ding, maar bizar dat het zo moet. Wel heel fijn dat ze zo meedenken en helpen.
Bij de post schrok ik toen ik een briefje met straatnamen zag liggen in de stelling. Wat moest ik daarmee? Ik kon wel bedenken dat die waarschijnlijk nog een gemeentegids moesten hebben, maar zo communiceer je niet en een halve route tekort is onmogelijk. Dan heb je als bezorger een fout gemaakt (alle huizen i.p.v. alleen zonder sticker,zoals de opdracht was). En dan is het a-collegiaal om dat zo te communiceren. Dat mag niet eens, dat moet via de planning. Dus de planner gebeld, die wist inderdaad van niets en aangezien ik vanavond nog van 17 tot 0 uur moet werken bij de McDonald’s zag ik het niet zitten om dat er nog bij te doen. Ze gaf me gelijk en gelukkig is het verder opgelost, maar wel balen dat collega’s zulke dingen doen.